نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

رئیسی: حمایت رؤسای هیئت‌ها از طباطبایی برداشت شخصی‌ام بود | تعویق انتخابات به ضرر بسکتبال است

  • کد خبر: ۹۸۵۶۱
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
رئیسی: حمایت رؤسای هیئت‌ها از طباطبایی برداشت شخصی‌ام بود | تعویق انتخابات به ضرر بسکتبال است
برای سرپرست کمیته امور استان‌های فدراسیون بسکتبال جای تعجب دارد که چطور هنوز نهاد‌های نظارتی با وجود گذشت ۳ ماه از ثبت نام‌ها در مورد ۶ کاندیدا به جمع‌بندی نرسیده و تأیید صلاحیت‌ها را اعلام نمی‌کنند!

سعیده فتحی/شهرآرانیوز، انتخابات فدراسیون بسکتبال برای بار سوم به تعویق افتادن و در اصطلاح هت تریک کرد! در دو بار قبلی دلیل مشخصی برای عقب افتادن انتخابات مطرح نشده بود، اما این بار در اطلاعیه فدراسیون اعلام شده که بخاطر شرایط کرونا و تقاضای تعداد قابل توجهی از اعضای محترم مجمع (بیش از یک سوم اعضا) و بنا به هماهنگی‌های بعمل آمده با وزارت ورزش و جوانان، جلسه مجمع انتخاباتی رئیس به تعویق افتاده است.
در یکی دو روز گذشته از گوشه و کنار می‌شنیدیم که فریدون رئیسی مسئول کمیته امور استان‌های فدراسیون از روسای هیات‌ها خواسته که با ارسال نامه درخواست تعویق انتخابات را داشته باشند، او بیش از این هم در مصاحبه‌ای ادعا کرده بود هیات‌ها حامی رامین طباطبایی هستند که همان زمان باعث ایجاد حواشی شد. از همین رو امروز با او تماس گرفتیم و درباره این اتفاقات صحبت کردیم.

آقای رئیسی انتخابات فدراسیون بسکتبال که باز هم عقب افتاد...
بله، به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند....

اما این دفعه گفته اند که این درخواست اعضای مجمع و روسای هیات‌ها بوده، آیا این درست است؟
به هر حال شرایط کروناست و همه کشور درگیر این موضوع هستند، برای روسای هیات‌ها هم ریسک داشت که در چنین شرایطی بخواهند به تهران سفر کنند.

اما همین چند روز پیش جلسه هماهنگی لیگ دسته دو بانوان و آقایان برگزار شد و مشکلی هم نبود.
خب متاسفانه آمار کرونا هر روز دارد بیشتر می‌شود و به هزار نفر در روز رسیده و تعداد فوتی‌ها هم سه رقمی شده است. شما باید به هیات‌ها هم حق بدهید که استرس داشته باشند. به هر حال جان آدم‌ها از هر چیزی مهم‌تر است.

از طرفی هم شنیده ایم شما خودتان از هیات‌ها خواسته اید که درخواست تعویق مجمع را داشته باشند، این درست است؟
نه بابا، من چه کاره هستم که چنین چیزی را از روسا بخواهم؟ خوشبختانه روسای ما همه عاقل و بالغ هستند و نیازی به مشورت من هم ندارند.

حالا این تعویق‌های پشت سر هم انتخابات را، به نفع بسکتبال می‌دانید یا به ضرر آن؟
مسلما به ضرر بسکتبال است و باید هرچه سریعتر تکلیف آن را مشخص کنند. مشکل اصلی از سوی وزارت ورزش است. شما ببینید یک روز مانده به انتخابات هنوز تائید صلاحیت‌ها نیامده است، این یعنی چه؟ برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر هم حداقل یک هفته به کاندیدا‌ها مهلت می‌دهند تا برای خود تبلیغ کنند، اما در ورزش اصلا این موارد رعایت نمی‌شود. مسئولان ما برای انتخابات ریاست جمهوری هم با کسی تعارف ندارند و بار‌ها دیدیم که خیلی از کسانی که در این مملکت مسئولیت دارند را رد صلاحیت می‌کنند، بعد مشخص نیست چرا وزارت ورزش با بعضی ها تعارف دارد و اعلام نمی‌کند چه کسی رد و چه کسی تائید شده است! الان برای انتخابات تیراندازی هم همین مشکل ما را دارند، این درست نیست. بخاطر همین بلاتکلیفی نامزد‌ها هم هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند، الان ما هیچ برنامه‌ای از کاندیدا‌ها به طور رسمی ندیده ایم، چون بلاتکلیف هستند. در چنین شرایطی اعضای مجمع چگونه باید فرد اصلح را بشناسند و انتخاب کنند؟ وزارت باید حداقل یک هفته قبل از انتخابات تائید صلاحیت‌ها را اعلام کند و به نظر من عدم شفاف سازی در این بخش باعث به وجود آمدن حاشیه و مشکل شده است.

خب چرا هیات‌ها به جای درخواست تعویق انتخابات، نامه برای اعلام تائید صلاحیت‌ها نزده اند و چنین درخواستی را از وزارت و فدراسیون نکرده اند؟
ما بار‌ها و بار‌ها نامه زده ایم، آقای اردستانی در جریان است، اما فدراسیون هم کاره‌ای نیست و نهاد بالادستی آن‌ها وزارت ورزش باید تکلیف را مشخص کند. متاسفانه حواشی زیاد ایجاد شده و این به نفع بسکتبال نیست. ببینید مثلا برای تیم ملی وقتی سرمربی اسامی را اعلام می‌کند شاید برخی بازیکنان در آن لیست نباشند و برای تیم هم بخاطر عدم دعوت شان حاشیه درست کنند، اما تیم ملی کار خودش را انجام می‌دهد و راهی که باید برود را می‌رود. برای انتخابات هم همین است، باید هرچه سریعتر تائید صلاحیت‌ها اعلام شود و انتخابات را هم برگزار کنند وگرنه حواشی بیشتر دامن بسکتبال را خواهد گرفت. مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد که هنوز بعد از ۳ ماه وضعیت ۶ نفر را نتوانسته اند مشخص کنند؟ جای تعجب دارد چطور بعد از این همه روز هنوز به جمع بندی نرسیده اند و اعلام نمی‌کنند.

شما همان حدود ۳ ماه پیش در ابتدای ثبت نام کاندیدا‌ها یک مصاحبه کردید و گفتید که تمام هیات‌ها حامی طباطبایی هستند، می‌خواستم بدانم این حرف شما بر چه اساسی بود؟ آیا شما نظر تمام هیات‌ها را می‌دانستید یا اینکه برداشت شخصی تان بود؟
بینید من هم زمان آقای مشحون در بسکتبال بودم هم زمان طباطبایی و براساس تجربه‌ای که دارم می‌گویم و این هم فقط درباره استان خودم فارس است و از باقی استان‌ها دقیق خبر ندارم، اما در زمان طباطبایی از استان ما حمایت شد. طباطبایی در بخش ورودیه ها، کلاس‌های آموزشی و هم بحث مالی به فارس کمک کرد و از نظر من وضعیت استان‌ها به مراتب بهتر از قبل بود.

اگر تا این اندازه مورد حمایت بودید پس چرا تلاش نکردید در لیگ آقایان و بانوان هم تیمداری کنید؟ سالهاست از بسکتبال فارس در لیگ برتر خبری نیست...
شما نباید همه چیز را در لیگ برتر ببینید. ما در استان خودمان مسابقات رده نوجوانان، جوانان را برگزار کردیم و ۱۸ تیم شرکت کردند، در لیگ دسته دو هم ۸ تیم داریم، اما برای لیگ اسپانسر نداریم.

چرا در فارس اسپانسر‌ها از بسکتبال حمایت نمی‌کنند؟
کاش از باقی رشته‌ها حداقل حمایت می‌کردند، ما الان در فوتبال هم حتی وضعیت خوبی نداریم چه برسد به بسکتبال. آنهم بخاطر این است که استان فارس صنعتی نیست و یک استان گردشگری و کشاورزی است که متاسفانه در این سال‌ها به خاطر نباریدن باران کشاورزی ما با مشکل مواجه شده و گردشگری هم بخاطر کرونا وضعیت خوبی نداشته است. این درحالی است که استان‌های کرمان و اصفهان که همسایه‌های ما هستند وضعیت خوبی دارند.

برمی گردم به سوال قبلم بالاخره آن حرف شما در مصاحبه براساس برداشت شخصی تان بود یا نظر واقعی هیات‌ها را مطرح کردید؟
نه من شخصا با همه هیات‌ها صحبت نکردم که نظر آن‌ها را دقیق بدانم و برداشت شخصی خودم را از آن چیزی که دیده بودم درباره هیات ها گفتم. شاید به همه استان‌ها هم مثل ما رسیدگی نشده باشد، چون همانطور که گفتم برخی استان‌ها صنعتی هستند و نیاز به کمک فدراسیون ندارند، اما درباره استان ما حمایت‌های خوبی صورت گرفت.

دوره قبل شایعه شده بود که آقای طباطبایی در برج میلاد یک شام به روسای هیات‌ها دادند و همانجا تکلیف انتخابات مشخص شد، آیا این درست بود؟
من که خبر ندارم، به برج میلاد هم نرفتم. به نظر من این‌ها بیشتر شایعه است و نباید آن‌ها را باور کرد. روسای هیات‌های ما شرافت خود را به یک شام یا وعده وعید‌های پوچ نمی‌فروشند. آن‌ها سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. اهل اخوت هم با یک شخص خاص نیستند. مطمئن باشید بهترین نفر را که می‌دانند می‌تواند به بسکتبال کمک کند انتخاب می‌کنند. برای روسای هیات ها، بسکتبال مهم است نه شخص. من خودم ۳۰ سال است که خبرنگار هستم و تمام رشته‌ها را دیده ام، اما خانواده بسکتبال چیز دیگری است. روسای هیات‌های بسکتبال آدم‌های متشخصی هستند. ما مدیرعامل شرکت صنعتی، مدیرکل بهزیستی و افراد تحصیلکرده در هیات‌ها داریم که بخاطر یک شام یا چند توپ نظرشان را عوض نمی‌کنند، برای روسای هیات ها منفعت بسکتبال مهم است نه منفعت خودشان، من این قول را می‌دهم که فرد شایسته‌ای را انتخاب خواهند کرد.

در این دوره ۲ کاندید هم از روسای هیات‌ها داریم، این را چطور می‌بینید؟
اتفاق بسیار خوبی است و باعث خوشحالی همه روسای هیات هاست و این هم باز نشان می‌دهند روسای هیات‌ها در بسکتبال آنقدر قوی هستند که در خود توانایی ریاست فدراسیون را دیده اند. بالاخره انتخابات آزاد است و هر کسی می‌تواند در آن شرکت کند. امیدواریم برای این دو عزیز هم اتفاقات خوبی در آینده بیفتد.

و اگر حرفی باقی مانده؟
امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد در نهایت به نفع بسکتبال تمام شود چرا که این رشته لایق بهترین هاست و باید در مسابقات آسیایی، المپیک و جهانی بدرخشد از همین رو وزارت ورزش هم باید نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشد و شرایط برگزاری انتخابات را هر چه سریعتر فراهم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->